0
Was een leerzame proeverij die smaakt naar meer. Geeft goed inzicht in aanpak van werkdruk en hoe dit toegepast kan worden binnen je organisatie.Hella HendricksHR-adviseur
1
Ik hou van een beetje luchtigheid en een goede lachbui doet wonderen. Ik heb heerlijk gelachen met de opdrachten. Ik ken mijn eigen patronen ook wel, en deze workshop zorgt voor mij een moment van reflectie en even weggaan uit de “ratrace” en actief stilstaan bij mijn lijf en leden.
Een aantal oefeningen heb ik wel eens meer op een training gezien of gedaan. (behalve de balletjes dan) Waar jullie meerwaarde zit is, de expertise die je meeneemt, ieder in jouw eigen vakgebied.Anke van Hoorn- de BruijnVerzuim Adviseur
2
De proeverij is een hele leuke manier om kennis te maken met Simone en Hilde en snel inzicht te krijgen in wat zij te bieden hebben op het gebied van gezond hard werken.
Hilde en Simone hebben aandacht voor zowel het lichaam als het hoofd en dat vertaalt zich door in de opzet van de proeverij.
De middag is een dynamische mix van heldere inzichten, in beweging zijn, hands-on oefeningen en gesprek met andere deelnemers.
Sanne Mirck
Adviseur leren en ontwikkelen – NOS Academie
3
Een verrassende training! Een echte eye opener waarbij met opdrachten gelijk de theorie in praktijk gebracht wordt. In de training werden inzichten gegeven die je gelijk kan toepassen. Vooral de tip om vaker alleen en zonder scherm, 3 minuten pauze te nemen is voor mij een mooie les om in mijn dagelijks leven te gebruiken.
Deelnemer Workshop ‘Op een gezonde manier hard werken’
Gemeente Dronten
4
In februari ’23 was ik deelnemer bij een Proeverij voor HR adviseurs. Met heldere sheets en duidelijke voorbeelden en oefeningen kreeg ik snel inzichten die eigenlijk zo voor de hand liggend zijn, dat iedereen dit zou moeten weten.
Helaas weten en passen te weinig mensen toe wat Hilde en Simone uitdragen. Reden om het hele HR team van mijn organisatie ook de Proeverij te laten ervaren, met als bedoeling om ze eruit te laten halen wat ze persoonlijk zelf kunnen gebruiken maar ook om verder te brengen wat ze gehoord en ervaren hebben. De opbrengst: enthousiaste reacties en mooie ideeën om ook binnen onze organisatie concreet met gezond en hard werken zonder stress verder te kunnen! Een aanrader!
Yvonne WegerifHR adviseur
5
Na afloop van het programma ‘praktisch omgaan met stress en druk(te)’ werd door de deelnemers het volgende op post-its geschreven: voldoende theorie, het doen van oefeningen, deskundig, eenvoudig & bruikbaar, variatie van de oefening goed, leuke lichaamsgerichte oefeningen, bruikbare oefeningen, duidelijk kennis van zaken, mooie aansluiting bij bestaande kennis, lekker praktisch “doen”, praktische oefeningen halen je uit het ‘hoofd’, mooie hand-outs, bedankt voor de training voor mij empowering.Praktijkondersteuners
6
Dank nogmaals voor jullie toffe workshop ‘Energie in balans’ en inspiratie. Wij hebben zoveel leuke reacties gehad. Het maakte het zo tof, omdat het interactief, informeel en heel toegankelijk is met praktische tips.
Team Zorgbemiddeling van St. Antoniusziekenhuis
7
Enkele reacties uit het team naar aanleiding van de workshop ‘Gezond Werken’:
✓Leuk en leerzaam! een cadeautje aan onszelf
✓Heb het gelijk kunnen toepassen (door te gaan wandelen i.p.v. hardlopen)
✓Ik doe nu af en toe ademhalingsoefeningen als ik te hoog in mijn stress kom
✓Micropauzes is een veelgebruikt woord; de bingo kaart hangt in onze werkruimte. Niet iedereen weet nog even goed toe te passen
✓Heldere taal, blijft goed hangen. Uitleg en illustraties (zoals de 4 soorten kippen) zijn sprekend vergeet je niet snel
✓Leuke werkvormen met de stuiterballen en de kaartjes
✓De ruimte was wat klein (maar daar kan jij natuurlijk niets aan doen omdat wij die hebben geboekt)
✓Veel inzicht, lekker interactief en persoonlijk
Team Marketing, Communicatie & Strategie MBO College
8
“Ik heb de workshop als zeer nuttig ervaren. Collega’s van hoog tot laag in de organisatie ervaren wel eens stress. Hoe ga je met stress om? Tijdens de workshop kregen we voorbeelden en handvatten om stresssignalen bij jezelf te herkennen. Zeker nu in deze unieke tijd de werkdruk hoog is, raad ik iedereen aan om de workshop te volgen. Ik heb de flyer ‘micropauzes’ uitgedeeld en tijdens een overleg mijn ervaring over de workshop gedeeld”.Pensioenfonds Rail & OV
9
“Even ontstressen bij de stressworkshop: handige tips en handvatten gekregen hoe je op een vitalere manier met werkdruk kunt omgaan. Zeker een aanrader voor iedereen die hier bewuster mee aan de slag wil”.Pensioenfonds Rail & OV
10
“Een boeiende workshop over stress. Met name geleerd dat stress niet perse verkeerd is, het zorgt er ook voor dat dingen gebeuren. Dat het wel belangrijk is dat je tussendoor je batterij even oplaadt, bijvoorbeeld door een kopje koffie te halen, een mandarijntje te pellen of op een andere manier even je zinnen te verzetten. Dat dat nodig is om door te kunnen gaan, dat je in de overdrive niet meer zo effectief bent. En dat iedereen anders reageert op stress en dat anders uit. Dat wist ik al en toch is het goed als iemand het nog een keer vertelt.”Pensioenfonds Rail & OV
11
Wat ben ik blij dat jij dit bij mijn opdracht hebt aangedurfd in drukke tijden voor een zomervakantie, Simone.
In de teams waar ik kom als interim-directeur, zie ik al jaren hoe hard collega’s werken en hoe weinig ruimte er is voor écht herstel.
Goed werkgeverschap betekent voor mij dat we dat patroon doorbreken, met bewustzijn, met kennis en met concrete handvatten.
Jouw workshop bracht precies dat. Zó waardevol dat ik je voortaan bij iedere opdracht ga inbrengen. Zelfzorg is geen luxe, maar een voorwaarde om goed te kunnen blijven zorgen voor onze leerlingen én voor elkaar. Een aanrader voor iedere werkgever en zijn/ haar team.BasisschoolInterim-directeur